Naapureista avautumista

Eilen oli vähän outoa tulla kotiin, kun vastassa oli vain neljäpissatassua ja yksi märkä kieli. Rossi on ottanut muutoksen rennosti, siitä tuli ehkä jopa hivenen reippaampi mitä ennen. Puccikin on kuulemma kotiutunut hyvin ja löytänyt parhaat nukkumapaikat. :)
Rossikin kiipesi eilen ensimmäisen kerran itse sohvalle, kyllä oli polleaa poikaa. :D Eikä ollut moksiskaan Veikon sukulaisista, kierti vuorotellen jokaisen luo kerjäämään huomiota. :)

Aamulla kun lähdin käyttämään Rossia "aamulenkillä" törmättiin ensimmäisen kerran naapurin mummoon, jonka kanssa mulla on ennenkin ollut erimielisyyksiä koirankouluttamisesta. Mummo asuu samassa rapussa ja tuli vähän meidän jälkeen pihalle. Yritin kipinkapin lähteä Rossin kanssa "karkuun", mutta ei, mummo lähti seuraamaan! Mummon tiibetinspanieli aloitti haukkumisen heti meidät nähtyään ja Rossi tuli toki mun jalkoihin ihmettelemään että mikäs tämä juttu on. Menimme pientareelle odottelemaan josko menisivät nätisti ohi, turha luulo. Mummo huuteli jo kaukaa "Tämä on ihan kiltti!" Mulla alkoi jo siinä vaiheessa hermot kiristymään ja oikeassa olin, mummo koirineen tuli luokse ja väkisin meinasi päästää räkyttävän fifinsä meidän luokse. Yritin nätisti sanoa, että me ei vielä moikkailla vieraita koiria. "Mutta kun tämä on niin kiltti", juu ihan sama kuinka kiltti on, kyllä minä päätän, milloin minun koirani tekee tuttavuutta muiden koirien koirien kanssa. Jankattiin hetki asiaa ja sitten mummo totesi että teen koirastani aran, kun en päästä sitä muiden luo ja se tukeutuu muhun. Noh, jos niin käy, niin eiköhän se ole ihan mun oma ongelma, turha naapurien on siitä murehtia. Viimein suuttunut mummo jatkoi matkaansa ja mekin päästiin tekemään lenkki loppuun. Kyllä ärsytti, toivottavasti joko ei nähdä mummoa tai tajuaa pysyä kauempana meistä.. Vieläkin ärsyttää kun ajattelen asiaa :D Ehkä olen vähän natsi, mutta mun mielestä lenkit ja treenit on jotakin ihan muita kun koirapuistotapahtumia. Paitsi että me ei käydä koirapuistoissakaan. :D Tuttujen koirat on ok ja tarkoitus onkin ensi viikolla mennä tutustumaan ainakin Milaan ja Salamaan, voin luottaa etteivät ne käy liian raisusti pennun päälle ja jos käyvätkin, niin Ulla puuttuu siihen.

Tänään ei olla tehty mitään muuta erikoista kuin leikattu yhden tassun kynnet, yllättävän vähällä tappelulla selvittiin. Huomenna pitää jatkaa toisesta tassusta.
Itse olen saikulla, lämpöä hieman ja mitään ei jaksaisi tehdä. Onneksi Rossikin on ollut rauhallinen ja nukkunut suurimman osan päivästä, sekään tuskin pahaksi pistää lepopäivää kaiken kokemansa jälkeen.

Siis eikö täällä saa ruokaa?!

Leikkiminen ei ole tänään sujunut, tahdon Ullan leikkikouluun! Rossi lähtee kyllä saalistamaan, mutta ei viitsi kuitenkaan taistella. Joko ehdin pilata sen. :((

Kommentit